הסכם שכירות בלתי מוגנת (לזכאים)

שנערך ונחתם ברעננה ביום _______ לחודש ______ בשנת – _201

בין
א.א. רובינשטיין נכסי דיור מוגן בע"מ
דרך מנחם בגין 37 תל אביב
(להלן ביחד ולחוד: "המשכירה")                               מצד אחד;
לבין
__________________ ת.ז. ________________
__________________ ת.ז. ________________
שכתובתם:______________________________
(להלן ביחד ולחוד: "השוכר")                                   מצד שני;

הסכם שכירות בלתי מוגנת (לזכאים)

שנערך ונחתם ברעננה ביום _______ לחודש ______ בשנת – _201

בין
א.א. רובינשטיין נכסי דיור מוגן בע"מ
דרך מנחם בגין 37 תל אביב
(להלן ביחד ולחוד: "המשכירה")                               מצד אחד;
לבין
______________ ת.ז. ____________
______________ ת.ז. ____________
שכתובתם:______________________
(להלן ביחד ולחוד: "השוכר")                                   מצד שני;

ה ו א י ל

והמשכירה הינה בעלת זכויות חכירה במקרקעין הידועים כגוש 7649 חלקות 12,178, 253,255 מגרשים 2006-2011 על-פי תב"ע רע/מק/2014/א המצויים ברעננה בשכונת נאות עוזי (להלן:"המקרקעין");

ה ו א י ל

והמשכירה הינה בעלת זכויות חכירה במקרקעין הידועים כגוש 7649 חלקות 12,178, 253,255 מגרשים 2006-2011 על-פי תב"ע רע/מק/2014/א המצויים ברעננה בשכונת נאות עוזי (להלן:"המקרקעין");

ו ה ו א י ל

והמשכירה הקימה על הקרקע פרויקט בניה הכולל 14 בנייני מגורים הכוללים דירות להשכרה (להלן: "הפרויקט");

ו ה ו א י ל

והמשכירה הקימה על הקרקע פרויקט בניה הכולל 14 בנייני מגורים הכוללים דירות להשכרה (להלן: "הפרויקט");

ו ה ו א י ל

​וברצון השוכר לשכור מאת המשכירה דירה בפרויקט למטרת מגורים בלבד כמפורט להלן, והמשכירה הסכימה לכך בתנאים המפורטים להלן בהסכם זה על נספחיו;

ו ה ו א י ל

​וברצון השוכר לשכור מאת המשכירה דירה בפרויקט למטרת מגורים בלבד כמפורט להלן, והמשכירה הסכימה לכך בתנאים המפורטים להלן בהסכם זה על נספחיו;

ו ה ו א י ל

והצדדים הסכימו על תנאי ההתקשרות;

ו ה ו א י ל

והצדדים הסכימו על תנאי ההתקשרות;

לפיכך הוצהר, הותנה והוסכם בין הצדדים כדלקמן:

1. מבוא ונספחים

1.1. המבוא והנספחים להסכם זה מהווים חלק בלתי נפרד הימנו.
1.2. רשימת נספחים:

1.2.1. נספח א' – תוספת תנאים מסחריים ושינויים להסכם (להלן:"התוספת").
1.2.2. נספח ב' – תקנון הפרויקט.
1.2.3. נספח ג'1 – טופס הרשאה לחיוב חשבון; נספח ג'2 – טופס הרשאה לקבלת פרטים ממוסדות; נספח ג'3 – צילום תעודות זהות של השוכר, כולל הספח.
1.2.4. נספח ד'1 – נוסח ערבות בנקאית; נספח ד'2 – שטר חוב; נספח ד'3 – כתב ערבות.
1.2.5. נספח ה' – תוכניות ומפרט המושכר (יצורף לבקשת השוכר).
1.2.6. נספח ו' – טופס מסירת חזקה במושכר.
1.2.7. נספח ז' – טופס תיקונים מוסכמים למושכר ו/או הזמנת שיפורים/שירותים נוספים.

2. הגדרות:

בהסכם זה יהיו למונחים להלן המשמעויות והפירוש הנזכרים לצידם:

2.1. "המושכר" או "הדירה" – כהגדרתו בתוספת להסכם זה.
2.2. "המדד" – מדד המחירים לצרכן (המדד הכללי) הכולל פירות וירקות, המתפרסם מעת לעת על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולמחקר כלכלי.
2.3. "מדד הבסיס" – כהגדרתו בתוספת להסכם.
2.4. "צמוד למדד" – ביחס לכל סכום בהסכם זה – אם יוברר, במועד התשלום בפועל של סכום כלשהו לפי הסכם זה, כי המדד החדש גבוה ממדד הבסיס, אזי יגדל הסכום בשיעור עליית המדד החדש לעומת מדד הבסיס. אם במועד התשלום בפועל יהיה המדד החדש שווה למדד הבסיס או נמוך ממנו, אזי יישאר אותו הסכום ללא כל שינוי.
"המדד החדש" – המדד האחרון הידוע במועד התשלום

3. הצהרות הצדדים

הצהרות השוכר

3.1. השוכר מצהיר ומאשר בזאת, כי ראה ובדק היטב את הדירה, את הבניין בו הדירה נמצאת ואת הפרויקט וסביבתו, ומצא אותם מתאימים וראויים למטרת השכירות.
3.2. השוכר מצהיר ומאשר בזאת, כי עיין באופן יסודי ומעמיק בהסכם זה ובנספחיו (ובפרט בתקנון הפרויקט), וכי בדק כל נתון רלבנטי המתייחס למושכר ולהסכם זה.
3.3. השוכר מצהיר, כי הוא שוכר את המושכר כפי שהוא ובמצבו הנוכחי, וכי אין לו כל טענות ו/או דרישות ביחס למצב המושכר. השוכר מצהיר ומאשר בזאת, על יסוד הבדיקה שערך, כי מצא את המושכר מתאים לצרכיו ומניח את דעתו מכל הבחינות וללא כל סייג. השוכר מוותר על כל טענה מכל מין וסוג שהוא בדבר אי התאמת המושכר ו/או כל טענה אחרת המתייחסת לדירה ו/או לבניין ו/או לפרויקט בכללותו ולהתקשרותו בהסכם זה. ככל שהסכימה המשכירה לערוך אי אלו תיקונים או שיפורים במושכר, הסכמה זו תהא בכתב, בתוספת ו/או בנספח ז' להסכם.
3.4. השוכר מצהיר, כי בבעלותו חשבון בנק בבנק ישראלי מוכר. השוכר מצהיר, כי הוא מסוגל לעמוד במלוא התשלומים הנדרשים על-פי הסכם זה. השוכר יציג למשכירה את תלושי השכר האחרונים שלו.
3.5. השוכר מצהיר, כי ידוע לו, שהסכם זה, אף אם נחתם על-ידי השוכר, אינו בתוקף כל עוד לא נחתם על-ידי המשכירה. המשכירה תחתום על ההסכם רק לאחר שיתקיימו שני התנאים הבאים במצטבר: (1) השוכר המציא את כל הביטחונות בהתאם להסכם זה; (2) השוכר שילם את דמי השכירות עבור שלושת חודשי השכירות האחרונים, כאמור בסעיף 10.2 להלן. היה ולא התקיימו כל התנאים הנ"ל תוך 14 ימים מחתימת השוכר על הסכם זה, לא יהיה להסכם זה כל תוקף, והמשכירה תחזיר לשוכר את הביטחונות והתשלומים ששילם (אם וככל שמסר אותם ו/או שילם אותם, לפי הענין) למעט דמי רצינות בסך של 1,000 ₪ שלא יוחזרו.
3.6. ידוע לשוכר כי הפרויקט, ובכלל זאת המושכר, הוקם במסגרת מכרז במסלול בניית דירות להשכרה למגורים, שפורסם על ידי מדינת ישראל ובו זכתה המשכירה (להלן: המכרז). למדינת ישראל, באמצעות מי שתמנה לצורך כך (אם תמנה), הזכות והרשות לבדוק ולוודא מול השוכר את תנאי ההשכרה שבין השוכר למשכירה ואת אופן ההתנהלות בפרויקט, לרבות את גובה דמי השכירות, הביטחונות שניתנו על ידי השוכר, תשלומים נוספים הנגבים מהשוכר (מבלי שיהא בכך כדי להתיר גביית תשלומים כאמור), תקופת השכירות, היותה של הדירה תפוסה או פנויה ועוד, והשוכר מתחייב לשתף פעולה עם כך ולאפשר את ביצוע הבדיקות כאמור, לרבות על ידי הצגת אסמכתאות שתתבקשנה על ידי המדינה או מי מטעמה, אם יש ביכולתו להמציאן. ידוע לשוכר, כי מדינת ישראל אינה מחויבת כלפי השוכר לשמירה על זכויותיו במסגרת הסכם השכירות, ולא תהיה לו כל טענה ו/או דרישה כלפי המדינה בקשר עם כך.
סעיף זה הינו בגדר חוזה לטובת צד שלישי והוא מדינת ישראל ו/או מי מטעמה.

הצהרות המשכירה

3.7. המשכירה מצהירה ומאשרת כי המושכר נבנה על פי היתר בנייה כדין.
3.8. המושכר הינו תקין וראוי לשימוש למגורים ולא ידוע למשכירה על כל פגם או מום או ליקוי כלשהו במושכר.

4. אי תחולת חוק הגנת הדייר

4.1. מוסכם ומוצהר בזאת, כי הוראות חוק הגנת הדייר (נוסח משולב), תשל"ב -1972 והוראות התקנות מכוחו, לא תחולנה על השוכר ו/או המושכר ו/או השכירות על-פי הסכם זה, וכי השוכר אינו, ולא יהיה, דייר מוגן ו/או זכאי לאיזו שהיא זכות על-פיהן.
4.2. הצדדים מצהירים ומאשרים בזאת, כי השוכר לא שילם ו/או התחייב לשלם וכי המשכירה לא קיבלה ו/או לא הובטח לה שתקבל, בכל צורה ואופן שהם, כל דמי מפתח ו/או תשלום ו/או תמורה אחרת בקשר להשכרת המושכר, למעט דמי השכירות על-פי הסכם זה.
4.3. השוכר מצהיר, כי ידוע לו שהמשכירה אינה חברה לדיור ציבורי, כהגדרתה בחוק זכויות הדייר בדיור הציבורי, תשנ"ח-1998, וכי ידוע לו, שלא תוקנינה לו כל זכויות על-פי חיקוק זה ו/או על-פי כל חיקוק אחר המתייחס לדיור ציבורי.

5. תקופת השכירות

5.1. השוכר מתחייב בזאת לשכור מהמשכירה את המושכר, והמשכירה מתחייבת בזאת להשכיר לשוכר את המושכר לתקופה כנקוב בתוספת (להלן – "תקופת השכירות"), וזאת בכפוף לתשלום דמי השכירות הנקובים בהסכם במלואם ובמועדם וקיום יתר התחייבויותיו של השוכר בהסכם זה על כל נספחיו.
5.2. לשוכר ניתנת בזה זכות ברירה (אופציה) להאריך את תקופת השכירות לתקופות נוספות, אשר מספרן ואורכן נקוב בתוספת, וזאת – החל מתום תקופת השכירות (להלן: "תקופת השכירות הנוספת"), ובלבד שהתקיימו כל התנאים הבאים במצטבר: (1) השוכר נתן הודעה מוקדמת בכתב, שנמסרה למשכירה לא יאוחר מ-120 יום לפני תום תקופת השכירות, בדבר רצונו במימוש תקופת השכירות הנוספת; (2) השוכר עמד עד לאותו מועד בכל התחייבויותיו על-פי הסכם זה על כל נספחיו; (3) השוכר האריך את תוקפה של הערבות הבנקאית, כאמור בסעיף 12.2.3 להלן.
5.3. ידוע לשוכר, כי משך כל תקופות השכירות שלו במושכר, במצטבר, לא יעלה על 10 שנים.
5.4. השוכר ימציא למשכירה אחת לשנה אישור מטעם משרד הבינוי והשיכון בדבר היותו חסר דירה בהתאם לנהלי המשרד, על מנת שהמשכירה תוכל לאמת את תוקפה של זכאותו להמשיך ולשכור את הנכס בהתאם לחוזה זה.
5.5. השוכר מתחייב, כי ככל שיאבד את זכאותו (בהתאם לנהלי משרד השיכון), מכל סיבה שהיא ובכל עת שהיא במהלך תקופת השכירות, להמשיך לשכור את המושכר במחיר מפוקח, יתן למשכירה הודעה על כך, מיד עם אובדן זכאותו. להודעה יצרף השוכר אישור בכתב של משרד השיכון על העדר זכאותו. בנסיבות אלה תסתיים תקופת השכירות בתום 90 ימים ממועד הצגת האישור על אובדן זכאותו, והשוכר מתחייב לפנות את המושכר תוך פרק הזמן האמור.
5.6. הוארכה תקופת השכירות על-פי תנאי הסכם זה, יחולו הוראות הסכם זה גם על תקופת השכירות הנוספת, בשינויים המחויבים.

6. מטרת השכירות וייחודה

6.1. מטרת השכירות הינה למגורי השוכר וילדיו (להלן: "מטרת השכירות"). השוכר מתחייב בזאת להשתמש במושכר בהתאם למטרת השכירות בלבד ולא לעשות בו כל שימוש אחר הנוגד את מטרת השכירות.
6.2. ידוע לשוכר כי הלנתם בדירה בדרך קבע (מעל 60 ימים בשנה), של בגירים מעל גיל 21, שאינם השוכר או ילדיו, מחייבת את הסכמת המשכירה מראש ובכתב.
6.3. השוכר מתחייב בזאת לקיים הוראות כל דין החל על המושכר ו/או על השימוש בו.

7. תקנון הפרויקט

7.1. השוכר מצהיר ומאשר בזאת, כי ידוע לו, שהינו שוכר דירה בפרויקט של מגורים להשכרה, אשר מופעל ומתוחזק על-ידי המשכירה ו/או מי מטעמה.
7.2. בהתחשב במהותו של הפרויקט, נכללות בהסכם זה, על נספחיו, הוראות מיוחדות, שתכליתן לשמור על ייעודו של הפרויקט ועל איכותו. השוכר מצהיר בזאת, כי ידוע לו שתקנון הפרויקט, המצ"ב להסכם זה כנספח ב' (להלן: "התקנון"), מהווה חלק בלתי נפרד מהסכם זה, וכי הפרה של איזו מהוראות התקנון, תיחשב כהפרה של הוראות הסכם זה. מוסכם כי לא תיקבע בתקנון ובתוספת הוראה אשר יש בה כדי לפגוע בזכות השמורה לשוכר לפי הסכם זה.

8. מסירת החזקה במושכר

8.1. המשכירה מתחייבת להעמיד את המושכר לרשות השוכר במועד תחילת תקופת השכירות הנקוב בתוספת כשהוא נקי ופנוי מכל אדם וחפץ (להלן: "מועד מסירת החזקה"). למען הסר ספק מובהר, כי מועד תחילת תקופת השכירות לא ישתנה כתוצאה מעיכובים הנובעים מכל מעשה או מחדל של השוכר, גם אם בפועל טרם נמסרה החזקה במושכר לשוכר. מסירת החזקה תתבצע בהתאם לנספח ו'.
8.2. להסרת ספקות יובהר, כי התחייבות המשכירה למסירת החזקה כפופה לתנאי מוקדם, שהשוכר ימלא, לפני מועד תחילת תקופת השכירות, את כל ההתחייבויות המוטלות עליו בהסכם זה, על נספחיו, ואשר זמן ביצוען קודם ו/או מקביל למועד תחילת תקופת השכירות.

9. שינויים במושכר:

9.1. ידוע לשוכר, כי נאסר עליו לבצע שינויים או תוספות כלשהם במושכר, חיצוניים או פנימיים, ללא קבלת אישור המשכירה מראש ובכתב. על שינויים או תוספות שהמשכירה אישרה, יחולו ההוראות הבאות (ככל שלא סוכם אחרת בכתב): (1) מחוברים למושכר יהיו לרכוש המשכירה; (2) למשכירה נתונה הזכות, בתום תקופת השכירות, לדרוש מהשוכר להחזיר את המושכר, על חשבונו, למצבו לפני ביצוע השינויים/התוספות; (3) אין בהשקעות שביצע השוכר לשנות מתנאי הסכם זה ואין בהן כדי להוות תמורה כלשהי למשכירה, מעבר לדמי השכירות הקבועים בהסכם זה ו/או לגרוע מהצהרות הצדדים בסעיף 4.2 לעיל.
9.2. למען הסר ספק מובהר בזאת כי כל העבודות, השינויים, השיפוצים, השיפורים והשכלולים שיעשו במושכר – אם יעשו – על-ידי השוכר, בהתאם להוראות סעיף 9.1 לעיל, אינם, ולא יהיו, שינויים יסודיים, ולא יהא בהם כדי להקנות לשוכר זכויות מוגנות כלשהן ובכלל זה לא יהיה בהן כדי להקנות לדייר זכויות דיירות מוגנת.
9.3. השוכר מצהיר, כי הוא מכיר את הוראות התקנון ככל שאלו מתייחסות לתליית חפצי נוי ואביזרים שונים במושכר.

10. דמי השכירות ותנאי התשלום

תמורת שכירת המושכר ישלם השוכר למשכירה, באופן ובמועדים המפורטים להלן, את דמי השכירות, בגובהם ובעדכונם כפי שמופיעים בתוספת להסכם זה ובהתאם להוראות פרק זה.

10.1. דמי השכירות בתקופת השכירות ובתקופת השכירות הנוספת ישולמו מראש, ב- 1 בכל חודש קלנדרי.
10.2. במועד חתימת הסכם זה, ישלם השוכר את שלושת חודשי השכירות האחרונים, מראש, וזאת לצורך הבטחת ביצוע התחייבויותיו על-פי הוראות הסכם זה. ידוע לשוכר, כי ככל שהשוכר יפר את הוראותיו של הסכם זה, תהא המשכירה רשאית לעשות שימוש בתשלום זה לצורך הקטנת נזקה כתוצאה מהפרת ההסכם על-ידי השוכר.
10.3. החלה תקופת השכירות באמצע חודש קלנדרי – יחושבו וישולמו דמי השכירות לראשונה בגין חלק החודש שעד לתום אותו חודש קלנדרי, ובהמשך יחושבו וישולמו בגין כל חודש קלנדרי כאמור.
10.4. מוסכם בזאת במפורש, כי גם אם יפנה השוכר את המושכר לפני תום תקופת השכירות, מכל סיבה שהיא, שלא בהסכמת המשכירה מראש ובכתב ושלא בנסיבות כאמור בסעיפים 5.4-5.5 לעיל, ימשיך השוכר לשלם את דמי השכירות הקבועים הנקובים בהסכם, במועדיהם, עד לתום תקופת ההסכם, וזאת בנוסף לכל תשלום ו/או הוצאה אחרת המוטלת על השוכר על-פי הסכם זה ונספחיו, והכל – מבלי לגרוע מכל זכות ו/או סעד אחר המוקנה למשכירה.
10.5. לצורך תשלום דמי השכירות ושאר התשלומים למשכירה על-פי הסכם זה, ייתן השוכר לבנק בו מתנהל חשבונו, הרשאה לחיוב חשבונו של השוכר בבנק זה (להלן: "חשבון ההרשאה"), לפי הודעות או רשימות חיובים שתמציא המשכירה לבנק הנ"ל, מפעם לפעם, ואשר ישאו את שם השוכר, פרטיו של חשבון ההרשאה והסכום לחיוב (טופס הרשאה לחיוב חשבון מצורף להסכם כנספח ג'1). השוכר מתחייב, כי בכל תקופת השכירות, חשבון ההרשאה יהיה חשבון בבעלותו האישית והישירה, של השוכר. ההודעות או רשימות החיובים שתמציא המשכירה לבנק בו מתנהל חשבון ההרשאה, יחשבו כדרישות תשלום על-פי ההסכם. המשכירה מתחייבת לא למשוך כספים מחשבון ההרשאה, מעבר לסכומים המגיעים לה על-פי הוראות הסכם זה.

11. הוצאות, מיסים ותשלומי חובה

11.1. השוכר (בלבד) ישא החל מתחילת תקופת השכירות בכל תשלומי הארנונה בגין המושכר ובגין חלקו היחסי בשטחים המשותפים בהתאם לצו הארנונה של עיריית רעננה, החשמל, המים, הביוב, הגז, הוצאות תקשורת, כבלים וכו' שיחולו בגין המושכר, וכן ישא בכל ההוצאות ותשלומי החובה, המוטלים או שיוטלו על-ידי כל רשות שהיא ו/או מכח דין כלשהו, על משתמש במושכר (להבדיל מכל מס שמוטל ו/או שיוטל על בעלים של נכס, שיחול אך ורק על המשכירה והשוכר לא יישא בתשלומו) (להלן: "התשלומים למוסדות").
11.2. דמי השכירות כוללים את דמי האחזקה/הוועד ואת התמורה בגין השירותים שתעניק המשכירה מכוח הוראות תקנון הפרויקט.
11.3. לצורך וידוא ביצוע התחייבויות השוכר על-פי סעיף 11.1 לעיל, מתיר בזאת השוכר למשכירה לקבל פלטי מחשב מכל המוסדות להם משולמים התשלומים למוסדות. אישור השוכר לקבלת מידע כאמור, מצורף כנספח ג'2.
11.4. השוכר מתחייב לשלם את התשלומים למוסדות, במידת האפשר, בהוראת קבע, ובכל מקרה, השוכר מתחייב לשלם את התשלומים למוסדות, לא יאוחר מהמועד האחרון לתשלומם ללא ריבית.
11.5. עם תחילת תקופת השכירות, יפעלו השוכר והמשכירה להעברת חשבונות התשלומים למוסדות על-שם השוכר, למשך כל תקופת השכירות.
11.6. לצורך הבטחת ביצוע התחייבויות השוכר על-פי סעיף 11 זה, יפקיד השוכר אצל המשכירה המחאות פתוחות לטובת תאגיד המים המקומי, הרשות המקומית, חברת החשמל וחברת הגז. אין בהפקדת ההמחאות כדי למנוע מהמשכירה שימוש בבטוחות האחרות בהסכם זה, לצורך קיום התחייבויות השוכר שבסעיף זה.

12. בטחונות

כבטחון למילוי כל התחייבויותיו של השוכר על-פי הסכם זה ולהבטחת פירעונם של כל הסעדים להם זכאית המשכירה על פי סעיף 17 ככל שתהיה זכאית להם, ימציא השוכר למשכירה, עם חתימתו על הסכם זה את הביטחונות המפורטים להלן. בתום 90 יום מתום תקופת השכירות/האופציה (אם מומשה), יוחזרו הביטחונות האמורים, אלא אם כן נעשה בהם שימוש בהתאם להוראות הסכם זה.

12.1. ערבות בנקאית

12.1.1. ערבות בנקאית אוטונומית בלתי מותנית, בסכום השווה לארבעה חודשי שכירות, בתוקף לשנה, משוכה מחשבון בנק בבעלותו האישית והישירה של השוכר. סכום הערבות יהיה צמוד למדד המחירים לצרכן, כאשר הבסיס לחישוב ההצמדה יהיה מדד הבסיס, כהגדרתו בתוספת. נוסח הערבות מצורף בזה להסכם ומסומן כנספח ד'1 להסכם זה.
12.1.2. השוכר יאריך את הערבות לשנה נוספת, טרם פקיעתה, או למועד שהינו 90 ימים לאחר מועד סיום השכירות, לפי המוקדם מהשניים.
12.1.3. בכל מקרה שהסכם זה מקנה לשוכר זכות להארכת תקופת השכירות והשוכר עשה שימוש בזכותו זו, יאריך השוכר את הערבות לשנה נוספת, טרם פקיעתה, או למועד שהינו 90 ימים לאחר מועד סיום תקופת האופציה, לפי המוקדם מהשניים.

12.2. שטר חוב
שטר חוב, ללא הגבלה בסכום וללא מועד פרעון, חתום על-ידי השוכר, בנוסח המצורף כנספח ד'2 להסכם.
12.3. ערבות אישית
כתב ערבות, חתום על-ידי שני ערבים טובים (להלן: "הערבים"), בנוסח המצורף כנספח ד'3 להסכם.

השוכר מצהיר ומתחייב, כי ידוע לו, שאין במתן איזה מבין הבטחונות על-פי הסכם זה ו/או במימושם על-ידי המשכירה משום ויתור ו/או פגיעה בכל זכות שהיא של המשכירה, לרבות, ומבלי לפגוע בכלליות האמור, זכותה לכל סעד אחר המוקנה לה על-פי הסכם זה או על-פי דין.

13. העברת זכויות

ידוע לשוכר, כי זכאותו לשכירת דירה במחיר מפוקח הינה אישית ואינה ניתנת להעברה. לפיכך, אין הוא רשאי להעביר, במישרין ו/או בעקיפין, כל זכות מזכויותיו לפי הסכם זה, לשום אדם ו/או יישות משפטית כלשהי ו/או למסור ו/או להעביר את החזקה במושכר, כולו או מקצתו לצד ג' כלשהו ו/או לא להשכיר את המושכר בשכירות משנה ו/או להרשות לשום אדם ו/או ישות משפטית כלשהי להשתמש במושכר ו/או בכל חלק ממנו ו/או לשתף שום אדם ו/או גוף בחזקה במושכר או בחלק ממנה.

14. שמירת המושכר ואחריות הצדדים לתיקונו

14.1. השוכר מתחייב להשתמש במושכר בזהירות סבירה, להחזיקו נקי ובמצב תקין ושלם. השוכר מתחייב להודיע למשכירה במהירות האפשרית, על כל קלקול, ליקוי או נזק במושכר.
14.2. השוכר מתחייב לתקן על חשבונו, בהקדם האפשרי, ורק באמצעות המשכירה ו/או מי מטעמה בלבד, כל קלקול, ליקוי או נזק במושכר, על מערכותיו והציוד שבו, שנגרם על ידי השוכר או מי מטעמו במישרין ו/או בעקיפין, לרבות עקב שימוש רשלני מצד השוכר או מי מטעמו. המשכירה תחייב את השוכר בעלות הסבירה של התיקון בהתאם לנסיבות העניין.
14.3. המשכירה תתקן על חשבונה קלקול או ליקוי במושכר, על מערכותיו והציוד שבו, שלא נגרם על-ידי השוכר או מי מטעמו, בתנאי שהקלקול או הליקוי האמור מפריעים לשימוש הסביר והרגיל במושכר. למען הסר ספק – בלאי טבעי רגיל, הנובע משימוש סביר במושכר, ושאינו מפריע לשימוש הרגיל במושכר, לא יתוקן על-ידי המשכירה.
14.4. מובהר כי המשכירה תהיה מחוייבת כלפי השוכר, ביחס למושכר עצמו וביחס לרכוש המשותף, בתקופות האחריות והבדק על פי חוק המכר (דירות), תשל"ג-1973, שיחלו להימנות החל ממועד בו אוכלס המושכר לראשונה.
14.5. המשכירה תהיה רשאית להיכנס לתוך המושכר, בזמנים סבירים, בתיאום מראש עם השוכר ותוך הסבת הפרעה מעטה ככל הניתן לשוכר, על מנת לבצע תיקונים כאמור לעיל ו/או על מנת לוודא שהשוכר שומר על תקינות המושכר ושלא בוצעו במושכר שיפורים או שינויים בניגוד להוראות הסכם זה, והשוכר מתחייב לשתף פעולה עם כך ולאפשר את כניסת המשכירה כאמור.

15. אחריות הצדדים וביטוח:

15.1. כל צד להסכם זה, אחראי כלפי משנהו, וכלפי כל צד שלישי, לכל אובדן או נזק, מכל מין וסוג שהוא, שיגרום הוא עצמו ו/או מי מטעמו, בין במעשה ובין במחדל.
15.2. המשכירה מצהירה כי היא עורכת ביטוחים בהתאם להתחייבותה כלפי מדינת ישראל, כמפורט להלן:

15.2.1. ביטוח רכוש "אש מורחב" למבנה הפרויקט ומערכותיו, לרבות למושכר, מפני הסיכונים המקובלים בביטוח "אש מורחב" הכוללים בין השאר את הסיכונים הבאים: סיכוני אש, עשן, התפוצצות, ברק, רעידת אדמה, נזקי טבע, בסכומי ביטוח על בסיס ערך כינון.
15.2.2. ביטוח לכיסוי אחריותה של המשכירה כלפי הציבור (ביטוח צד שלישי) וכלפי השוכר ובני משפחתו הגרים עמו (שיחשבו כצד שלישי), בגין נזקים לגוף ו/או לרכוש.
15.2.3. ביטוח הרכוש שעורכת המשכירה יכלול ויתור על תחלוף כלפי השוכר, ובני משפחתו הגרים עימו ובלבד שהאמור בדבר ויתור על זכות תחלוף לא יחול לטובת אדם שגרם לנזק בזדון.
15.2.4. מובהר בזאת כי הויתור על זכות התחלוף, של חברת הביטוח ו/או של המשכירה כלפי השוכר, תהא לסכומים שמעל סכום ההשתתפות העצמית.

15.3 מבלי לגרוע מהאמור לעיל, השוכר יערוך ביטוחים על פי שיקול דעתו לתכולת המושכר, לאחריותו כלפי צד שלישי וכל ביטוח אחר וישא בדמי הביטוח עבורם ובהשתתפויות העצמיות הקבועות בהם. השוכר פוטר בזאת את המשכירה מאחריות לכל נזק או אובדן לתכולת המושכר בין אם ערך ביטוח ובין אם לאו, למעט אירוע ביטוחי הכלול בביטוח בהתאם לס"ק 15.2.2 לעיל.

16. פינוי המושכר

16.1. השוכר מתחייב לפנות את המושכר לא יאוחר מתום תקופת השכירות (לרבות בנסיבות בהן היא תסתיים קודם למועד שנקבע לה בחתימת הסכם זה או בעת מימוש תקופת/ות האופציה, לפי הענין) ו/או תקופת השכירות הנוספת ו/או ביטולו של ההסכם על-ידי המשכירה, הכל לפי העניין, ולהשיב למשכירה את החזקה הבלעדית במושכר כשהוא פנוי מכל אדם וחפץ, נקי ובמצב טוב ותקין.
16.2. בתום תקופת השכירות ישלם השוכר למשכירה 2,000 ₪ צמוד למדד בגין צביעת המושכר לאחר תום תקופת השכירות (הצביעה תבוצע על-ידי המשכירה).
16.3. אם יתגלו במושכר, במועד החזרתו למשכירה, קלקולים, נזקים וליקויים, שבאחריות השוכר או מי מטעמו בהתאם לסעיף 14.1 לעיל, ייחשב השוכר כאילו לא השיב את החזקה במושכר במועד. המשכירה תתקן את הליקויים ואת הפגמים בהקדם האפשרי, על חשבונו של השוכר, ותקופת התיקונים, ככל שנמשכה מעבר לסוף תקופת השכירות, תחשב כאיחור בפינוי המושכר המחייב בתשלום כמפורט בסיפא לסעיף 16.4 להלן.
16.4. הצדדים רואים בפינוי המושכר ובהחזרת החזקה בו לידי המשכירה כשהוא נקי ופנוי מכל אדם וחפץ, מיד עם תום תקופת השכירות או תקופת האופציה לפי העניין (לרבות בנסיבות בהן היא תסתיים קודם למועד שנקבע לה בחתימת הסכם זה או בעת מימוש תקופת/ות האופציה, לפי הענין), או מיד עם ביטולו של ההסכם כדין על-ידי המשכירה, תנאי היורד לשורשו של הסכם זה, וקובעים, בתום לב ולאחר הערכה זהירה, את הסך של 800₪ בגין כל יום איחור ועד עשרה ימי איחור, ואת הסך של 400 ₪ בגין כל יום איחור מעבר לעשרת ימי האיחור הראשונים, כשהם צמודים למדד, כפיצויים מוסכמים מראש, לכיסוי הנזק שייגרם למשכירה עקב כל יום איחור בפינוי המושכר והחזרת החזקה בו למשכירה, כנדרש בהסכם זה. אין בפיצוי המוסכם בסעיף זה כדי למנוע מהמשכירה לדרוש, בנוסף, שיפוי בגין כל הוצאה אחרת שתישא המשכירה עקב אי פינוי המושכר, לרבות הוצאות משפטיות ושכ"ט עו"ד. מובהר כי בגין כל יום תיקונים במושכר ככל שנמשכו מעבר לסוף תקופת השכירות כאמור בסעיף 16.3, הפיצוי המוסכם יהא 400 ₪ בגין כל יום מהיום הראשון. כל הסכומים הנקובים בסעיף זה יהיו צמודים למדד.
16.5. עם תום תקופת השכירות או בתום תקופת השכירות הנוספת (לרבות בנסיבות בהן תקופת השכירות תסתיים קודם למועד שנקבע לה בחתימת הסכם זה או בעת מימוש תקופת/ות האופציה, לפי הענין) או עם ביטולו של הסכם זה מכל סיבה שהיא, תיערך בין המשכירה לבין השוכר התחשבנות סופית. לצורך ביצוע ההתחשבנות הסופית ימציא השוכר למשכירה אישור מכל רשות עירונית ו/או ממשלתית ו/או אחרת ו/או מכל גוף אחר, אשר השוכר התחייב בהסכם זה לבצע תשלומים שונים ישירות אליו, המעיד, כי נכון ליום האישור נפרעו על-ידי השוכר כל התשלומים המתייחסים לתקופת השכירות, לרבות קרן ו/או ריבית ו/או הפרשי הצמדה ו/או קנסות ו/או כל חוב אחר ככל שישנם, בגין התקופה האמורה.

17. הפרה ותרופות

17.1. הפר צד להסכם זה הוראה מהוראותיו, יהיה הצד הנפגע זכאי לכל הסעדים והתרופות הקבועים לעניין זה בחוק החוזים (תרופות בשל הפרת החוזה), תשל"א- 1970, והכל – בכפוף ובהתאם להוראות סעיף זה.
17.2. הוראות סעיפים 3 ,6, 8, 9, 10, 11, 13, 16 הינן מעיקרי ההסכם, והפרתן תהווה הפרה יסודית של ההסכם.
17.3. מבלי לגרוע מזכותה של המשכירה לכל סעד אחר, מוסכם בזאת במפורש, כי איחור של למעלה מ- 14 ימים בתשלום כלשהו, מעבר למועד הנקוב בהסכם זה על נספחיו, ייחשב כהפרה של ההסכם, ומבלי לגרוע מכלליות האמור, יקנה למשכירה, בין היתר ומבלי לגרוע מכל סעד אחר, את הזכות לבטל את ההסכם ולדרוש את פינויו של השוכר מהדירה, הכל – לפי בחירת המשכירה ובתנאי שהשוכר לא תיקן את ההפרה תוך 14 ימים ממועד קבלת התראה כתובה מאת המשכירה.
17.4. אם ייפתחו כנגד השוכר הליכי פשיטת רגל, הוצאה לפועל, כינוס נכסים וההליכים לא יבוטלו תוך 90 יום מיום פתיחתם, תהיה המשכירה רשאית, בהודעה של 30 ימים מראש, לבטל הסכם זה ולסיים את תקופת השכירות על-פיו.
17.5. אם יפר אחד הצדדים את הסכם זה, והצד השני יבטל הסכם זה כדין, המשכירה והשוכר קובעים, בתום לב ולאחר הערכה זהירה, את הסך השווה לדמי שכירות עבור שלושה חודשים, כפיצויים מוסכמים מראש לכיסוי הנזק שייגרם לצד השני עקב הפרת הסכם זה וביטולו.
17.6. למען הסר ספק מובהר, כי לא יהיה בפיצויים המוסכמים המצויינים בסעיף 17.5 לעיל כדי לפגוע בזכותו של מי מהצדדים לדרוש פיצוי בגין כל הוצאה שבה יישא הצד השני עקב הפרה וביטול הסכם זה, לרבות הוצאות משפטיות ושכ"ט עו"ד, ובנוסף לכל הוצאה אחרת שבה יישא צד כלשהו בגין המושכר בתקופה שממועד פינויו ועד השכרתו לאחר/ים – ככל שהוצאות כאמור תעלנה, במצטבר, על סכום הפיצויים המוסכמים הקבועים בסעיף 17.5 לעיל.
17.7. מבלי לגרוע מזכותה של המשכירה לכל סעד אחר על-פי הוראות הסכם זה ולפי הוראות כל דין, הרי כל פיגור בתשלום סכום כלשהוא שהשוכר חייב למשכירה על-פי הוראות הסכם זה על כל נספחיו, ישא ריבית בשיעור ריבית הפיגורים של החשב הכללי, מהמועד הקבוע לתשלום ועד לתשלום המלא בפועל. למרות האמור לעיל, המשכירה תאפשר לשוכר לאחר בתשלום דמי השכירות, פעמיים בכל שלוש שנים של שכירות, לתקופה של עד שבעה ימים, ללא חיוב ריבית.
17.8. אין באמור לעיל כדי לגרוע מכל סעד ו/או תרופה אחרים העומדים למי מהצדדים על-פי דין ו/או על-פי הסכם זה, לרבות זכותו של צד כלשהו לקבל מאת הצד השני את הפיצוי עבור מלוא הנזקים שנגרמו לו בפועל ולרבות אכיפת הוראות הסכם זה, פינוי השוכר מן המושכר וקבלת צווי עשה ו/או צווי מניעה לשם הגנה על זכויותיו.
17.9. לצורך מימוש זכויותיה של המשכירה על פי הסכם זה ו/או על פי כל דין תהא זכאית המשכירה לעשות שימוש בבטחונות הנזכרים בסעיף 12 לעיל.
17.10. מוסכם מפורשות בין הצדדים, כי חילוט הבטחונות (לרבות חילוט הערבות, הגשת שטר החוב לביצוע בלשכת ההוצאה לפועל, הגשת תביעה לפי אלו מהבטחונות), לא יפגע בזכות המשכירה לתבוע ולקבל נגד השוכר כל סעד אחר נוסף או חילופי מכל סוג שהוא, ובלבד שסך הסעדים לא יעלה על הסכום המגיע לה כאמור.

18. כללי

18.1. מוסכם בזאת כי בשום מקרה, לא יהא השוכר זכאי לקזז ו/או לעכב סכום כלשהו שעליו לשלם על-פי הוראות הסכם זה מסכום כלשהו המגיע לו, לדעתו, מהמשכירה. המשכירה תהא רשאית לקזז ו/או לעכב סכום כלשהו ששעליה לשלם על פי הוראות הסכם זה. בכך מוותר השוכר ויתור סופי ומוחלט על כל טענת קיזוז ועל כל טענת עיכבון .
18.2. מוסכם בזאת במפורש, כי תנאי הסכם זה משקפים את ההסכם המלא, היחיד והבלעדי בין הצדדים. הסכם זה בא במקום, ומבטל כל מצג, משא ומתן או סיכום, בין אם בעל-פה ובין אם בכתב, הקודמים לחתימתו. כל שינוי בהסכם זה יהיה בר-תוקף מחייב רק אם יעשה בכתב וייחתם כדין על-ידי שני הצדדים.
18.3. כל איחור, ויתור, ארכה, הנחה או שינוי בקשר לתנאי כלשהו מתנאי הסכם זה על נספחיו על-ידי המשכירה, לא יהיו ברי-תוקף אלא אם ייעשו בכתב ויחתמו כדין על-ידי הצדדים.
18.4. כל איחור על-ידי מי מהצדדים במימוש זכויותיו – לא ייחשב כויתור, ואותו צד יהא רשאי וזכאי להשתמש בזכויותיו ו/או בכל חלק מהן, על-פי הסכם זה ועל-פי כל דין, בכל מועד שימצא לנכון.
18.5. לא יהיה בכל שיהוי ו/או המתנה ו/או העדר פעולה ו/או העדר נקיטת אמצעים מצד להסכם זה בכל מקרה של הפרת הסכם מצד שני כדי להיחשב כויתור על זכות מזכויותיו עפ"י ההסכם ו/או על הסכמה להפרה.
18.6. הסכם זה מבטל כל הסכמה קודמת בין הצדדים, בין שניתנו, נעשו או סוכמו בע"פ ובין שנערכו בכתב. כל שינוי של הסכם זה לא יהיה תקף אלא אם כן יעשה בכתב ובחתימת ידם של הצדדים להסכם זה.

19. סמכות בית-המשפט

מוסכם בזה במפורש בין הצדדים כי לבתי-המשפט במחוז המרכז סמכות השיפוט הייחודית והבלעדית לדון בכל מחלוקת ו/או סכסוך שיתגלעו בין הצדדים בהקשר להסכם זה על כל נספחיו.

20. כתובות הצדדים

הצדדים קובעים את כתובותיהם לצורכי ההסכם כמצוין במבוא להסכם. לאחר מסירת הדירה תהיה כתובת השוכר בנכס.
מסירה ביד לשוכר או הדבקת מכתב לדלת המושכר, תחשב כמסירה.

 

ולראיה באו הצדדים על החתום:

 

השוכר                                                              המשכירה

 

לפיכך הוצהר, הותנה והוסכם בין הצדדים כדלקמן:

1. מבוא ונספחים

1.1. המבוא והנספחים להסכם זה מהווים חלק בלתי נפרד הימנו.
1.2. רשימת נספחים:

1.2.1. נספח א' – תוספת תנאים מסחריים ושינויים להסכם (להלן:"התוספת").
1.2.2. נספח ב' – תקנון הפרויקט.
1.2.3. נספח ג'1 – טופס הרשאה לחיוב חשבון; נספח ג'2 – טופס הרשאה לקבלת פרטים ממוסדות; נספח ג'3 – צילום תעודות זהות של השוכר, כולל הספח.
1.2.4. נספח ד'1 – נוסח ערבות בנקאית; נספח ד'2 – שטר חוב; נספח ד'3 – כתב ערבות.
1.2.5. נספח ה' – תוכניות ומפרט המושכר (יצורף לבקשת השוכר).
1.2.6. נספח ו' – טופס מסירת חזקה במושכר.
1.2.7. נספח ז' – טופס תיקונים מוסכמים למושכר ו/או הזמנת שיפורים/שירותים נוספים.

2. הגדרות:

בהסכם זה יהיו למונחים להלן המשמעויות והפירוש הנזכרים לצידם:

2.1. "המושכר" או "הדירה" – כהגדרתו בתוספת להסכם זה.
2.2. "המדד" – מדד המחירים לצרכן (המדד הכללי) הכולל פירות וירקות, המתפרסם מעת לעת על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולמחקר כלכלי.
2.3. "מדד הבסיס" – כהגדרתו בתוספת להסכם.
2.4. "צמוד למדד" – ביחס לכל סכום בהסכם זה – אם יוברר, במועד התשלום בפועל של סכום כלשהו לפי הסכם זה, כי המדד החדש גבוה ממדד הבסיס, אזי יגדל הסכום בשיעור עליית המדד החדש לעומת מדד הבסיס. אם במועד התשלום בפועל יהיה המדד החדש שווה למדד הבסיס או נמוך ממנו, אזי יישאר אותו הסכום ללא כל שינוי.
"המדד החדש" – המדד האחרון הידוע במועד התשלום

3. הצהרות הצדדים

הצהרות השוכר

3.1. השוכר מצהיר ומאשר בזאת, כי ראה ובדק היטב את הדירה, את הבניין בו הדירה נמצאת ואת הפרויקט וסביבתו, ומצא אותם מתאימים וראויים למטרת השכירות.
3.2. השוכר מצהיר ומאשר בזאת, כי עיין באופן יסודי ומעמיק בהסכם זה ובנספחיו (ובפרט בתקנון הפרויקט), וכי בדק כל נתון רלבנטי המתייחס למושכר ולהסכם זה.
3.3. השוכר מצהיר, כי הוא שוכר את המושכר כפי שהוא ובמצבו הנוכחי, וכי אין לו כל טענות ו/או דרישות ביחס למצב המושכר. השוכר מצהיר ומאשר בזאת, על יסוד הבדיקה שערך, כי מצא את המושכר מתאים לצרכיו ומניח את דעתו מכל הבחינות וללא כל סייג. השוכר מוותר על כל טענה מכל מין וסוג שהוא בדבר אי התאמת המושכר ו/או כל טענה אחרת המתייחסת לדירה ו/או לבניין ו/או לפרויקט בכללותו ולהתקשרותו בהסכם זה. ככל שהסכימה המשכירה לערוך אי אלו תיקונים או שיפורים במושכר, הסכמה זו תהא בכתב, בתוספת ו/או בנספח ז' להסכם.
3.4. השוכר מצהיר, כי בבעלותו חשבון בנק בבנק ישראלי מוכר. השוכר מצהיר, כי הוא מסוגל לעמוד במלוא התשלומים הנדרשים על-פי הסכם זה. השוכר יציג למשכירה את תלושי השכר האחרונים שלו.
3.5. השוכר מצהיר, כי ידוע לו, שהסכם זה, אף אם נחתם על-ידי השוכר, אינו בתוקף כל עוד לא נחתם על-ידי המשכירה. המשכירה תחתום על ההסכם רק לאחר שיתקיימו שני התנאים הבאים במצטבר: (1) השוכר המציא את כל הביטחונות בהתאם להסכם זה; (2) השוכר שילם את דמי השכירות עבור שלושת חודשי השכירות האחרונים, כאמור בסעיף 10.2 להלן. היה ולא התקיימו כל התנאים הנ"ל תוך 14 ימים מחתימת השוכר על הסכם זה, לא יהיה להסכם זה כל תוקף, והמשכירה תחזיר לשוכר את הביטחונות והתשלומים ששילם (אם וככל שמסר אותם ו/או שילם אותם, לפי הענין) למעט דמי רצינות בסך של 1,000 ₪ שלא יוחזרו.
3.6. ידוע לשוכר כי הפרויקט, ובכלל זאת המושכר, הוקם במסגרת מכרז במסלול בניית דירות להשכרה למגורים, שפורסם על ידי מדינת ישראל ובו זכתה המשכירה (להלן: המכרז). למדינת ישראל, באמצעות מי שתמנה לצורך כך (אם תמנה), הזכות והרשות לבדוק ולוודא מול השוכר את תנאי ההשכרה שבין השוכר למשכירה ואת אופן ההתנהלות בפרויקט, לרבות את גובה דמי השכירות, הביטחונות שניתנו על ידי השוכר, תשלומים נוספים הנגבים מהשוכר (מבלי שיהא בכך כדי להתיר גביית תשלומים כאמור), תקופת השכירות, היותה של הדירה תפוסה או פנויה ועוד, והשוכר מתחייב לשתף פעולה עם כך ולאפשר את ביצוע הבדיקות כאמור, לרבות על ידי הצגת אסמכתאות שתתבקשנה על ידי המדינה או מי מטעמה, אם יש ביכולתו להמציאן. ידוע לשוכר, כי מדינת ישראל אינה מחויבת כלפי השוכר לשמירה על זכויותיו במסגרת הסכם השכירות, ולא תהיה לו כל טענה ו/או דרישה כלפי המדינה בקשר עם כך.
סעיף זה הינו בגדר חוזה לטובת צד שלישי והוא מדינת ישראל ו/או מי מטעמה.

הצהרות המשכירה

3.7. המשכירה מצהירה ומאשרת כי המושכר נבנה על פי היתר בנייה כדין.
3.8. המושכר הינו תקין וראוי לשימוש למגורים ולא ידוע למשכירה על כל פגם או מום או ליקוי כלשהו במושכר.

4. אי תחולת חוק הגנת הדייר

4.1. מוסכם ומוצהר בזאת, כי הוראות חוק הגנת הדייר (נוסח משולב), תשל"ב -1972 והוראות התקנות מכוחו, לא תחולנה על השוכר ו/או המושכר ו/או השכירות על-פי הסכם זה, וכי השוכר אינו, ולא יהיה, דייר מוגן ו/או זכאי לאיזו שהיא זכות על-פיהן.
4.2. הצדדים מצהירים ומאשרים בזאת, כי השוכר לא שילם ו/או התחייב לשלם וכי המשכירה לא קיבלה ו/או לא הובטח לה שתקבל, בכל צורה ואופן שהם, כל דמי מפתח ו/או תשלום ו/או תמורה אחרת בקשר להשכרת המושכר, למעט דמי השכירות על-פי הסכם זה.
4.3. השוכר מצהיר, כי ידוע לו שהמשכירה אינה חברה לדיור ציבורי, כהגדרתה בחוק זכויות הדייר בדיור הציבורי, תשנ"ח-1998, וכי ידוע לו, שלא תוקנינה לו כל זכויות על-פי חיקוק זה ו/או על-פי כל חיקוק אחר המתייחס לדיור ציבורי.

5. תקופת השכירות

5.1. השוכר מתחייב בזאת לשכור מהמשכירה את המושכר, והמשכירה מתחייבת בזאת להשכיר לשוכר את המושכר לתקופה כנקוב בתוספת (להלן – "תקופת השכירות"), וזאת בכפוף לתשלום דמי השכירות הנקובים בהסכם במלואם ובמועדם וקיום יתר התחייבויותיו של השוכר בהסכם זה על כל נספחיו.
5.2. לשוכר ניתנת בזה זכות ברירה (אופציה) להאריך את תקופת השכירות לתקופות נוספות, אשר מספרן ואורכן נקוב בתוספת, וזאת – החל מתום תקופת השכירות (להלן: "תקופת השכירות הנוספת"), ובלבד שהתקיימו כל התנאים הבאים במצטבר: (1) השוכר נתן הודעה מוקדמת בכתב, שנמסרה למשכירה לא יאוחר מ-120 יום לפני תום תקופת השכירות, בדבר רצונו במימוש תקופת השכירות הנוספת; (2) השוכר עמד עד לאותו מועד בכל התחייבויותיו על-פי הסכם זה על כל נספחיו; (3) השוכר האריך את תוקפה של הערבות הבנקאית, כאמור בסעיף 12.2.3 להלן.
5.3. ידוע לשוכר, כי משך כל תקופות השכירות שלו במושכר, במצטבר, לא יעלה על 10 שנים.
5.4. השוכר ימציא למשכירה אחת לשנה אישור מטעם משרד הבינוי והשיכון בדבר היותו חסר דירה בהתאם לנהלי המשרד, על מנת שהמשכירה תוכל לאמת את תוקפה של זכאותו להמשיך ולשכור את הנכס בהתאם לחוזה זה.
5.5. השוכר מתחייב, כי ככל שיאבד את זכאותו (בהתאם לנהלי משרד השיכון), מכל סיבה שהיא ובכל עת שהיא במהלך תקופת השכירות, להמשיך לשכור את המושכר במחיר מפוקח, יתן למשכירה הודעה על כך, מיד עם אובדן זכאותו. להודעה יצרף השוכר אישור בכתב של משרד השיכון על העדר זכאותו. בנסיבות אלה תסתיים תקופת השכירות בתום 90 ימים ממועד הצגת האישור על אובדן זכאותו, והשוכר מתחייב לפנות את המושכר תוך פרק הזמן האמור.
5.6. הוארכה תקופת השכירות על-פי תנאי הסכם זה, יחולו הוראות הסכם זה גם על תקופת השכירות הנוספת, בשינויים המחויבים.

6. מטרת השכירות וייחודה

6.1. מטרת השכירות הינה למגורי השוכר וילדיו (להלן: "מטרת השכירות"). השוכר מתחייב בזאת להשתמש במושכר בהתאם למטרת השכירות בלבד ולא לעשות בו כל שימוש אחר הנוגד את מטרת השכירות.
6.2. ידוע לשוכר כי הלנתם בדירה בדרך קבע (מעל 60 ימים בשנה), של בגירים מעל גיל 21, שאינם השוכר או ילדיו, מחייבת את הסכמת המשכירה מראש ובכתב.
6.3. השוכר מתחייב בזאת לקיים הוראות כל דין החל על המושכר ו/או על השימוש בו.

7. תקנון הפרויקט

7.1. השוכר מצהיר ומאשר בזאת, כי ידוע לו, שהינו שוכר דירה בפרויקט של מגורים להשכרה, אשר מופעל ומתוחזק על-ידי המשכירה ו/או מי מטעמה.
7.2. בהתחשב במהותו של הפרויקט, נכללות בהסכם זה, על נספחיו, הוראות מיוחדות, שתכליתן לשמור על ייעודו של הפרויקט ועל איכותו. השוכר מצהיר בזאת, כי ידוע לו שתקנון הפרויקט, המצ"ב להסכם זה כנספח ב' (להלן: "התקנון"), מהווה חלק בלתי נפרד מהסכם זה, וכי הפרה של איזו מהוראות התקנון, תיחשב כהפרה של הוראות הסכם זה. מוסכם כי לא תיקבע בתקנון ובתוספת הוראה אשר יש בה כדי לפגוע בזכות השמורה לשוכר לפי הסכם זה.

8. מסירת החזקה במושכר

8.1. המשכירה מתחייבת להעמיד את המושכר לרשות השוכר במועד תחילת תקופת השכירות הנקוב בתוספת כשהוא נקי ופנוי מכל אדם וחפץ (להלן: "מועד מסירת החזקה"). למען הסר ספק מובהר, כי מועד תחילת תקופת השכירות לא ישתנה כתוצאה מעיכובים הנובעים מכל מעשה או מחדל של השוכר, גם אם בפועל טרם נמסרה החזקה במושכר לשוכר. מסירת החזקה תתבצע בהתאם לנספח ו'.
8.2. להסרת ספקות יובהר, כי התחייבות המשכירה למסירת החזקה כפופה לתנאי מוקדם, שהשוכר ימלא, לפני מועד תחילת תקופת השכירות, את כל ההתחייבויות המוטלות עליו בהסכם זה, על נספחיו, ואשר זמן ביצוען קודם ו/או מקביל למועד תחילת תקופת השכירות.

9. שינויים במושכר:

9.1. ידוע לשוכר, כי נאסר עליו לבצע שינויים או תוספות כלשהם במושכר, חיצוניים או פנימיים, ללא קבלת אישור המשכירה מראש ובכתב. על שינויים או תוספות שהמשכירה אישרה, יחולו ההוראות הבאות (ככל שלא סוכם אחרת בכתב): (1) מחוברים למושכר יהיו לרכוש המשכירה; (2) למשכירה נתונה הזכות, בתום תקופת השכירות, לדרוש מהשוכר להחזיר את המושכר, על חשבונו, למצבו לפני ביצוע השינויים/התוספות; (3) אין בהשקעות שביצע השוכר לשנות מתנאי הסכם זה ואין בהן כדי להוות תמורה כלשהי למשכירה, מעבר לדמי השכירות הקבועים בהסכם זה ו/או לגרוע מהצהרות הצדדים בסעיף 4.2 לעיל.
9.2. למען הסר ספק מובהר בזאת כי כל העבודות, השינויים, השיפוצים, השיפורים והשכלולים שיעשו במושכר – אם יעשו – על-ידי השוכר, בהתאם להוראות סעיף 9.1 לעיל, אינם, ולא יהיו, שינויים יסודיים, ולא יהא בהם כדי להקנות לשוכר זכויות מוגנות כלשהן ובכלל זה לא יהיה בהן כדי להקנות לדייר זכויות דיירות מוגנת.
9.3. השוכר מצהיר, כי הוא מכיר את הוראות התקנון ככל שאלו מתייחסות לתליית חפצי נוי ואביזרים שונים במושכר.

10. דמי השכירות ותנאי התשלום

תמורת שכירת המושכר ישלם השוכר למשכירה, באופן ובמועדים המפורטים להלן, את דמי השכירות, בגובהם ובעדכונם כפי שמופיעים בתוספת להסכם זה ובהתאם להוראות פרק זה.

10.1. דמי השכירות בתקופת השכירות ובתקופת השכירות הנוספת ישולמו מראש, ב- 1 בכל חודש קלנדרי.
10.2. במועד חתימת הסכם זה, ישלם השוכר את שלושת חודשי השכירות האחרונים, מראש, וזאת לצורך הבטחת ביצוע התחייבויותיו על-פי הוראות הסכם זה. ידוע לשוכר, כי ככל שהשוכר יפר את הוראותיו של הסכם זה, תהא המשכירה רשאית לעשות שימוש בתשלום זה לצורך הקטנת נזקה כתוצאה מהפרת ההסכם על-ידי השוכר.
10.3. החלה תקופת השכירות באמצע חודש קלנדרי – יחושבו וישולמו דמי השכירות לראשונה בגין חלק החודש שעד לתום אותו חודש קלנדרי, ובהמשך יחושבו וישולמו בגין כל חודש קלנדרי כאמור.
10.4. מוסכם בזאת במפורש, כי גם אם יפנה השוכר את המושכר לפני תום תקופת השכירות, מכל סיבה שהיא, שלא בהסכמת המשכירה מראש ובכתב ושלא בנסיבות כאמור בסעיפים 5.4-5.5 לעיל, ימשיך השוכר לשלם את דמי השכירות הקבועים הנקובים בהסכם, במועדיהם, עד לתום תקופת ההסכם, וזאת בנוסף לכל תשלום ו/או הוצאה אחרת המוטלת על השוכר על-פי הסכם זה ונספחיו, והכל – מבלי לגרוע מכל זכות ו/או סעד אחר המוקנה למשכירה.
10.5. לצורך תשלום דמי השכירות ושאר התשלומים למשכירה על-פי הסכם זה, ייתן השוכר לבנק בו מתנהל חשבונו, הרשאה לחיוב חשבונו של השוכר בבנק זה (להלן: "חשבון ההרשאה"), לפי הודעות או רשימות חיובים שתמציא המשכירה לבנק הנ"ל, מפעם לפעם, ואשר ישאו את שם השוכר, פרטיו של חשבון ההרשאה והסכום לחיוב (טופס הרשאה לחיוב חשבון מצורף להסכם כנספח ג'1). השוכר מתחייב, כי בכל תקופת השכירות, חשבון ההרשאה יהיה חשבון בבעלותו האישית והישירה, של השוכר. ההודעות או רשימות החיובים שתמציא המשכירה לבנק בו מתנהל חשבון ההרשאה, יחשבו כדרישות תשלום על-פי ההסכם. המשכירה מתחייבת לא למשוך כספים מחשבון ההרשאה, מעבר לסכומים המגיעים לה על-פי הוראות הסכם זה.

11. הוצאות, מיסים ותשלומי חובה

11.1. השוכר (בלבד) ישא החל מתחילת תקופת השכירות בכל תשלומי הארנונה בגין המושכר ובגין חלקו היחסי בשטחים המשותפים בהתאם לצו הארנונה של עיריית רעננה, החשמל, המים, הביוב, הגז, הוצאות תקשורת, כבלים וכו' שיחולו בגין המושכר, וכן ישא בכל ההוצאות ותשלומי החובה, המוטלים או שיוטלו על-ידי כל רשות שהיא ו/או מכח דין כלשהו, על משתמש במושכר (להבדיל מכל מס שמוטל ו/או שיוטל על בעלים של נכס, שיחול אך ורק על המשכירה והשוכר לא יישא בתשלומו) (להלן: "התשלומים למוסדות").
11.2. דמי השכירות כוללים את דמי האחזקה/הוועד ואת התמורה בגין השירותים שתעניק המשכירה מכוח הוראות תקנון הפרויקט.
11.3. לצורך וידוא ביצוע התחייבויות השוכר על-פי סעיף 11.1 לעיל, מתיר בזאת השוכר למשכירה לקבל פלטי מחשב מכל המוסדות להם משולמים התשלומים למוסדות. אישור השוכר לקבלת מידע כאמור, מצורף כנספח ג'2.
11.4. השוכר מתחייב לשלם את התשלומים למוסדות, במידת האפשר, בהוראת קבע, ובכל מקרה, השוכר מתחייב לשלם את התשלומים למוסדות, לא יאוחר מהמועד האחרון לתשלומם ללא ריבית.
11.5. עם תחילת תקופת השכירות, יפעלו השוכר והמשכירה להעברת חשבונות התשלומים למוסדות על-שם השוכר, למשך כל תקופת השכירות.
11.6. לצורך הבטחת ביצוע התחייבויות השוכר על-פי סעיף 11 זה, יפקיד השוכר אצל המשכירה המחאות פתוחות לטובת תאגיד המים המקומי, הרשות המקומית, חברת החשמל וחברת הגז. אין בהפקדת ההמחאות כדי למנוע מהמשכירה שימוש בבטוחות האחרות בהסכם זה, לצורך קיום התחייבויות השוכר שבסעיף זה.

12. בטחונות

כבטחון למילוי כל התחייבויותיו של השוכר על-פי הסכם זה ולהבטחת פירעונם של כל הסעדים להם זכאית המשכירה על פי סעיף 17 ככל שתהיה זכאית להם, ימציא השוכר למשכירה, עם חתימתו על הסכם זה את הביטחונות המפורטים להלן. בתום 90 יום מתום תקופת השכירות/האופציה (אם מומשה), יוחזרו הביטחונות האמורים, אלא אם כן נעשה בהם שימוש בהתאם להוראות הסכם זה.

12.1. ערבות בנקאית

12.1.1. ערבות בנקאית אוטונומית בלתי מותנית, בסכום השווה לארבעה חודשי שכירות, בתוקף לשנה, משוכה מחשבון בנק בבעלותו האישית והישירה של השוכר. סכום הערבות יהיה צמוד למדד המחירים לצרכן, כאשר הבסיס לחישוב ההצמדה יהיה מדד הבסיס, כהגדרתו בתוספת. נוסח הערבות מצורף בזה להסכם ומסומן כנספח ד'1 להסכם זה.
12.1.2. השוכר יאריך את הערבות לשנה נוספת, טרם פקיעתה, או למועד שהינו 90 ימים לאחר מועד סיום השכירות, לפי המוקדם מהשניים.
12.1.3. בכל מקרה שהסכם זה מקנה לשוכר זכות להארכת תקופת השכירות והשוכר עשה שימוש בזכותו זו, יאריך השוכר את הערבות לשנה נוספת, טרם פקיעתה, או למועד שהינו 90 ימים לאחר מועד סיום תקופת האופציה, לפי המוקדם מהשניים.

12.2. שטר חוב
שטר חוב, ללא הגבלה בסכום וללא מועד פרעון, חתום על-ידי השוכר, בנוסח המצורף כנספח ד'2 להסכם.
12.3. ערבות אישית
כתב ערבות, חתום על-ידי שני ערבים טובים (להלן: "הערבים"), בנוסח המצורף כנספח ד'3 להסכם.

השוכר מצהיר ומתחייב, כי ידוע לו, שאין במתן איזה מבין הבטחונות על-פי הסכם זה ו/או במימושם על-ידי המשכירה משום ויתור ו/או פגיעה בכל זכות שהיא של המשכירה, לרבות, ומבלי לפגוע בכלליות האמור, זכותה לכל סעד אחר המוקנה לה על-פי הסכם זה או על-פי דין.

13. העברת זכויות

ידוע לשוכר, כי זכאותו לשכירת דירה במחיר מפוקח הינה אישית ואינה ניתנת להעברה. לפיכך, אין הוא רשאי להעביר, במישרין ו/או בעקיפין, כל זכות מזכויותיו לפי הסכם זה, לשום אדם ו/או יישות משפטית כלשהי ו/או למסור ו/או להעביר את החזקה במושכר, כולו או מקצתו לצד ג' כלשהו ו/או לא להשכיר את המושכר בשכירות משנה ו/או להרשות לשום אדם ו/או ישות משפטית כלשהי להשתמש במושכר ו/או בכל חלק ממנו ו/או לשתף שום אדם ו/או גוף בחזקה במושכר או בחלק ממנה.

14. שמירת המושכר ואחריות הצדדים לתיקונו

14.1. השוכר מתחייב להשתמש במושכר בזהירות סבירה, להחזיקו נקי ובמצב תקין ושלם. השוכר מתחייב להודיע למשכירה במהירות האפשרית, על כל קלקול, ליקוי או נזק במושכר.
14.2. השוכר מתחייב לתקן על חשבונו, בהקדם האפשרי, ורק באמצעות המשכירה ו/או מי מטעמה בלבד, כל קלקול, ליקוי או נזק במושכר, על מערכותיו והציוד שבו, שנגרם על ידי השוכר או מי מטעמו במישרין ו/או בעקיפין, לרבות עקב שימוש רשלני מצד השוכר או מי מטעמו. המשכירה תחייב את השוכר בעלות הסבירה של התיקון בהתאם לנסיבות העניין.
14.3. המשכירה תתקן על חשבונה קלקול או ליקוי במושכר, על מערכותיו והציוד שבו, שלא נגרם על-ידי השוכר או מי מטעמו, בתנאי שהקלקול או הליקוי האמור מפריעים לשימוש הסביר והרגיל במושכר. למען הסר ספק – בלאי טבעי רגיל, הנובע משימוש סביר במושכר, ושאינו מפריע לשימוש הרגיל במושכר, לא יתוקן על-ידי המשכירה.
14.4. מובהר כי המשכירה תהיה מחוייבת כלפי השוכר, ביחס למושכר עצמו וביחס לרכוש המשותף, בתקופות האחריות והבדק על פי חוק המכר (דירות), תשל"ג-1973, שיחלו להימנות החל ממועד בו אוכלס המושכר לראשונה.
14.5. המשכירה תהיה רשאית להיכנס לתוך המושכר, בזמנים סבירים, בתיאום מראש עם השוכר ותוך הסבת הפרעה מעטה ככל הניתן לשוכר, על מנת לבצע תיקונים כאמור לעיל ו/או על מנת לוודא שהשוכר שומר על תקינות המושכר ושלא בוצעו במושכר שיפורים או שינויים בניגוד להוראות הסכם זה, והשוכר מתחייב לשתף פעולה עם כך ולאפשר את כניסת המשכירה כאמור.

15. אחריות הצדדים וביטוח:

15.1. כל צד להסכם זה, אחראי כלפי משנהו, וכלפי כל צד שלישי, לכל אובדן או נזק, מכל מין וסוג שהוא, שיגרום הוא עצמו ו/או מי מטעמו, בין במעשה ובין במחדל.
15.2. המשכירה מצהירה כי היא עורכת ביטוחים בהתאם להתחייבותה כלפי מדינת ישראל, כמפורט להלן:

15.2.1. ביטוח רכוש "אש מורחב" למבנה הפרויקט ומערכותיו, לרבות למושכר, מפני הסיכונים המקובלים בביטוח "אש מורחב" הכוללים בין השאר את הסיכונים הבאים: סיכוני אש, עשן, התפוצצות, ברק, רעידת אדמה, נזקי טבע, בסכומי ביטוח על בסיס ערך כינון.
15.2.2. ביטוח לכיסוי אחריותה של המשכירה כלפי הציבור (ביטוח צד שלישי) וכלפי השוכר ובני משפחתו הגרים עמו (שיחשבו כצד שלישי), בגין נזקים לגוף ו/או לרכוש.
15.2.3. ביטוח הרכוש שעורכת המשכירה יכלול ויתור על תחלוף כלפי השוכר, ובני משפחתו הגרים עימו ובלבד שהאמור בדבר ויתור על זכות תחלוף לא יחול לטובת אדם שגרם לנזק בזדון.
15.2.4. מובהר בזאת כי הויתור על זכות התחלוף, של חברת הביטוח ו/או של המשכירה כלפי השוכר, תהא לסכומים שמעל סכום ההשתתפות העצמית.

15.3 מבלי לגרוע מהאמור לעיל, השוכר יערוך ביטוחים על פי שיקול דעתו לתכולת המושכר, לאחריותו כלפי צד שלישי וכל ביטוח אחר וישא בדמי הביטוח עבורם ובהשתתפויות העצמיות הקבועות בהם. השוכר פוטר בזאת את המשכירה מאחריות לכל נזק או אובדן לתכולת המושכר בין אם ערך ביטוח ובין אם לאו, למעט אירוע ביטוחי הכלול בביטוח בהתאם לס"ק 15.2.2 לעיל.

16. פינוי המושכר

16.1. השוכר מתחייב לפנות את המושכר לא יאוחר מתום תקופת השכירות (לרבות בנסיבות בהן היא תסתיים קודם למועד שנקבע לה בחתימת הסכם זה או בעת מימוש תקופת/ות האופציה, לפי הענין) ו/או תקופת השכירות הנוספת ו/או ביטולו של ההסכם על-ידי המשכירה, הכל לפי העניין, ולהשיב למשכירה את החזקה הבלעדית במושכר כשהוא פנוי מכל אדם וחפץ, נקי ובמצב טוב ותקין.
16.2. בתום תקופת השכירות ישלם השוכר למשכירה 2,000 ₪ צמוד למדד בגין צביעת המושכר לאחר תום תקופת השכירות (הצביעה תבוצע על-ידי המשכירה).
16.3. אם יתגלו במושכר, במועד החזרתו למשכירה, קלקולים, נזקים וליקויים, שבאחריות השוכר או מי מטעמו בהתאם לסעיף 14.1 לעיל, ייחשב השוכר כאילו לא השיב את החזקה במושכר במועד. המשכירה תתקן את הליקויים ואת הפגמים בהקדם האפשרי, על חשבונו של השוכר, ותקופת התיקונים, ככל שנמשכה מעבר לסוף תקופת השכירות, תחשב כאיחור בפינוי המושכר המחייב בתשלום כמפורט בסיפא לסעיף 16.4 להלן.
16.4. הצדדים רואים בפינוי המושכר ובהחזרת החזקה בו לידי המשכירה כשהוא נקי ופנוי מכל אדם וחפץ, מיד עם תום תקופת השכירות או תקופת האופציה לפי העניין (לרבות בנסיבות בהן היא תסתיים קודם למועד שנקבע לה בחתימת הסכם זה או בעת מימוש תקופת/ות האופציה, לפי הענין), או מיד עם ביטולו של ההסכם כדין על-ידי המשכירה, תנאי היורד לשורשו של הסכם זה, וקובעים, בתום לב ולאחר הערכה זהירה, את הסך של 800₪ בגין כל יום איחור ועד עשרה ימי איחור, ואת הסך של 400 ₪ בגין כל יום איחור מעבר לעשרת ימי האיחור הראשונים, כשהם צמודים למדד, כפיצויים מוסכמים מראש, לכיסוי הנזק שייגרם למשכירה עקב כל יום איחור בפינוי המושכר והחזרת החזקה בו למשכירה, כנדרש בהסכם זה. אין בפיצוי המוסכם בסעיף זה כדי למנוע מהמשכירה לדרוש, בנוסף, שיפוי בגין כל הוצאה אחרת שתישא המשכירה עקב אי פינוי המושכר, לרבות הוצאות משפטיות ושכ"ט עו"ד. מובהר כי בגין כל יום תיקונים במושכר ככל שנמשכו מעבר לסוף תקופת השכירות כאמור בסעיף 16.3, הפיצוי המוסכם יהא 400 ₪ בגין כל יום מהיום הראשון. כל הסכומים הנקובים בסעיף זה יהיו צמודים למדד.
16.5. עם תום תקופת השכירות או בתום תקופת השכירות הנוספת (לרבות בנסיבות בהן תקופת השכירות תסתיים קודם למועד שנקבע לה בחתימת הסכם זה או בעת מימוש תקופת/ות האופציה, לפי הענין) או עם ביטולו של הסכם זה מכל סיבה שהיא, תיערך בין המשכירה לבין השוכר התחשבנות סופית. לצורך ביצוע ההתחשבנות הסופית ימציא השוכר למשכירה אישור מכל רשות עירונית ו/או ממשלתית ו/או אחרת ו/או מכל גוף אחר, אשר השוכר התחייב בהסכם זה לבצע תשלומים שונים ישירות אליו, המעיד, כי נכון ליום האישור נפרעו על-ידי השוכר כל התשלומים המתייחסים לתקופת השכירות, לרבות קרן ו/או ריבית ו/או הפרשי הצמדה ו/או קנסות ו/או כל חוב אחר ככל שישנם, בגין התקופה האמורה.

17. הפרה ותרופות

17.1. הפר צד להסכם זה הוראה מהוראותיו, יהיה הצד הנפגע זכאי לכל הסעדים והתרופות הקבועים לעניין זה בחוק החוזים (תרופות בשל הפרת החוזה), תשל"א- 1970, והכל – בכפוף ובהתאם להוראות סעיף זה.
17.2. הוראות סעיפים 3 ,6, 8, 9, 10, 11, 13, 16 הינן מעיקרי ההסכם, והפרתן תהווה הפרה יסודית של ההסכם.
17.3. מבלי לגרוע מזכותה של המשכירה לכל סעד אחר, מוסכם בזאת במפורש, כי איחור של למעלה מ- 14 ימים בתשלום כלשהו, מעבר למועד הנקוב בהסכם זה על נספחיו, ייחשב כהפרה של ההסכם, ומבלי לגרוע מכלליות האמור, יקנה למשכירה, בין היתר ומבלי לגרוע מכל סעד אחר, את הזכות לבטל את ההסכם ולדרוש את פינויו של השוכר מהדירה, הכל – לפי בחירת המשכירה ובתנאי שהשוכר לא תיקן את ההפרה תוך 14 ימים ממועד קבלת התראה כתובה מאת המשכירה.
17.4. אם ייפתחו כנגד השוכר הליכי פשיטת רגל, הוצאה לפועל, כינוס נכסים וההליכים לא יבוטלו תוך 90 יום מיום פתיחתם, תהיה המשכירה רשאית, בהודעה של 30 ימים מראש, לבטל הסכם זה ולסיים את תקופת השכירות על-פיו.
17.5. אם יפר אחד הצדדים את הסכם זה, והצד השני יבטל הסכם זה כדין, המשכירה והשוכר קובעים, בתום לב ולאחר הערכה זהירה, את הסך השווה לדמי שכירות עבור שלושה חודשים, כפיצויים מוסכמים מראש לכיסוי הנזק שייגרם לצד השני עקב הפרת הסכם זה וביטולו.
17.6. למען הסר ספק מובהר, כי לא יהיה בפיצויים המוסכמים המצויינים בסעיף 17.5 לעיל כדי לפגוע בזכותו של מי מהצדדים לדרוש פיצוי בגין כל הוצאה שבה יישא הצד השני עקב הפרה וביטול הסכם זה, לרבות הוצאות משפטיות ושכ"ט עו"ד, ובנוסף לכל הוצאה אחרת שבה יישא צד כלשהו בגין המושכר בתקופה שממועד פינויו ועד השכרתו לאחר/ים – ככל שהוצאות כאמור תעלנה, במצטבר, על סכום הפיצויים המוסכמים הקבועים בסעיף 17.5 לעיל.
17.7. מבלי לגרוע מזכותה של המשכירה לכל סעד אחר על-פי הוראות הסכם זה ולפי הוראות כל דין, הרי כל פיגור בתשלום סכום כלשהוא שהשוכר חייב למשכירה על-פי הוראות הסכם זה על כל נספחיו, ישא ריבית בשיעור ריבית הפיגורים של החשב הכללי, מהמועד הקבוע לתשלום ועד לתשלום המלא בפועל. למרות האמור לעיל, המשכירה תאפשר לשוכר לאחר בתשלום דמי השכירות, פעמיים בכל שלוש שנים של שכירות, לתקופה של עד שבעה ימים, ללא חיוב ריבית.
17.8. אין באמור לעיל כדי לגרוע מכל סעד ו/או תרופה אחרים העומדים למי מהצדדים על-פי דין ו/או על-פי הסכם זה, לרבות זכותו של צד כלשהו לקבל מאת הצד השני את הפיצוי עבור מלוא הנזקים שנגרמו לו בפועל ולרבות אכיפת הוראות הסכם זה, פינוי השוכר מן המושכר וקבלת צווי עשה ו/או צווי מניעה לשם הגנה על זכויותיו.
17.9. לצורך מימוש זכויותיה של המשכירה על פי הסכם זה ו/או על פי כל דין תהא זכאית המשכירה לעשות שימוש בבטחונות הנזכרים בסעיף 12 לעיל.
17.10. מוסכם מפורשות בין הצדדים, כי חילוט הבטחונות (לרבות חילוט הערבות, הגשת שטר החוב לביצוע בלשכת ההוצאה לפועל, הגשת תביעה לפי אלו מהבטחונות), לא יפגע בזכות המשכירה לתבוע ולקבל נגד השוכר כל סעד אחר נוסף או חילופי מכל סוג שהוא, ובלבד שסך הסעדים לא יעלה על הסכום המגיע לה כאמור.

18. כללי

18.1. מוסכם בזאת כי בשום מקרה, לא יהא השוכר זכאי לקזז ו/או לעכב סכום כלשהו שעליו לשלם על-פי הוראות הסכם זה מסכום כלשהו המגיע לו, לדעתו, מהמשכירה. המשכירה תהא רשאית לקזז ו/או לעכב סכום כלשהו ששעליה לשלם על פי הוראות הסכם זה. בכך מוותר השוכר ויתור סופי ומוחלט על כל טענת קיזוז ועל כל טענת עיכבון .
18.2. מוסכם בזאת במפורש, כי תנאי הסכם זה משקפים את ההסכם המלא, היחיד והבלעדי בין הצדדים. הסכם זה בא במקום, ומבטל כל מצג, משא ומתן או סיכום, בין אם בעל-פה ובין אם בכתב, הקודמים לחתימתו. כל שינוי בהסכם זה יהיה בר-תוקף מחייב רק אם יעשה בכתב וייחתם כדין על-ידי שני הצדדים.
18.3. כל איחור, ויתור, ארכה, הנחה או שינוי בקשר לתנאי כלשהו מתנאי הסכם זה על נספחיו על-ידי המשכירה, לא יהיו ברי-תוקף אלא אם ייעשו בכתב ויחתמו כדין על-ידי הצדדים.
18.4. כל איחור על-ידי מי מהצדדים במימוש זכויותיו – לא ייחשב כויתור, ואותו צד יהא רשאי וזכאי להשתמש בזכויותיו ו/או בכל חלק מהן, על-פי הסכם זה ועל-פי כל דין, בכל מועד שימצא לנכון.
18.5. לא יהיה בכל שיהוי ו/או המתנה ו/או העדר פעולה ו/או העדר נקיטת אמצעים מצד להסכם זה בכל מקרה של הפרת הסכם מצד שני כדי להיחשב כויתור על זכות מזכויותיו עפ"י ההסכם ו/או על הסכמה להפרה.
18.6. הסכם זה מבטל כל הסכמה קודמת בין הצדדים, בין שניתנו, נעשו או סוכמו בע"פ ובין שנערכו בכתב. כל שינוי של הסכם זה לא יהיה תקף אלא אם כן יעשה בכתב ובחתימת ידם של הצדדים להסכם זה.

19. סמכות בית-המשפט

מוסכם בזה במפורש בין הצדדים כי לבתי-המשפט במחוז המרכז סמכות השיפוט הייחודית והבלעדית לדון בכל מחלוקת ו/או סכסוך שיתגלעו בין הצדדים בהקשר להסכם זה על כל נספחיו.

20. כתובות הצדדים

הצדדים קובעים את כתובותיהם לצורכי ההסכם כמצוין במבוא להסכם. לאחר מסירת הדירה תהיה כתובת השוכר בנכס.
מסירה ביד לשוכר או הדבקת מכתב לדלת המושכר, תחשב כמסירה.

ולראיה באו הצדדים על החתום:

 

השוכר                                                    המשכירה

 

לפרטים על מגורים בפרויקט, צרו קשר עוד היום